Jumaat, 24 Mei 2013

Rehab @ K9 HKL 2008


30 Jun 2008, harini aku memasuki wad K9 HKL bagi menjalani pemulihan @ rehabilitasi. Tempias krisis subprima US yang memberi kesan pada diriku, selain bertenang, memulihkan emosi dan mental diriku, harapan disini agar fizikal aku bertambah pulih disamping hasrat ingin kembali menyambung pengajian. Sebelum masuk K9 aku telah memohon dan juga telah mendapat surat tawaran melanjutkan pengajian dalam bidang analisis pelaburan di MSU. Namun aku mohon tangguh kerana menjalani rehab di K9 HKL. Selain itu juga ingin mendapatkan pandangan doktor & fisio berhubung kesesuaian diriku melanjutkan pengajian di MSU. Setelah pihak HKL berbincang dengan MSU, pihak MSU tidak dapat mengubahsuai @ menyediakan kemudahan untuk OKU seperti aku, agak terkilan dengan maklumbalas yang diterima . Aku akhirnya mengambil keputusan untuk tidak menyambung pengajian di MSU.
Sepanjang di K9, banyak mengajar aku erti kehidupan, kesedihan, kegembiraan, kekurangan dan perkongsian.
Latihan fizikal dan rawatan yang aku jalani di K9 banyak membantu pemulihan fizikal diriku walaupun tidak kembali seperti normal, seperti yang telah dijelaskan oleh doktor. Sepanjang di K9 juga banyak mengajar aku untuk mengengar dan berkongsi. Teringat cadangan doktor Tan agar aku menyambung pengajian dan bidang psikologi ataupun kaunseling, membuatkan minda dan hati aku mula terdetik untuk menerokai bidang ilmu psikologi ini.
Alhamdulillah kini selepas 5 tahun cadangan doktor Tan menjadi nyata, aku kini sedang melanjutkan pengajian dalam bidang psikologi di OUM. InshaAllah harapan besar aku, seandainya ada peluang dan kesempatan aku ingin berkongsi kisah-kisah diluar sana yang bersama-sama insan-insan istimewa di luar sana...

Tiada ulasan: