Ahad, 26 Mei 2013

Tawaran Kerja Februari 2009

Februari 2009, aku menerima perkhabaran yang benar-benar menggembirakan, memberi sinar dan harapan baru buat diriku. Aku mendapat tawaran kerja di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis. Tidak aku sangka selepas keluar dari Rehab K9 HKL, Didorong oleh gesaan dan sokongan kuat mak, aku mengisi permohonan jawatan melalui SPA dan kemudiannya mendapat tawaran temeduga pada bulan disember 2008. Akhirnya aku mendapat tawaran bekerja di negeri kelahiranku, negeri tempat aku menetap sehingga kini. rezeki buat diriku. Pagi itu sambil memandu selepas mengetahui perkhabaran yang menggembirakan ini, mengalir air mata membasahi pipiku. Dengan segala dugaan dan ujian besar yang dilalui semenjak ini, mungkin inilah harapan dan hikmah yang membuka lembaran baru buat diriku meneruskan perjalanan dan perjuangan hidup ini. Alhamdulillah syukur....

"Assalamualaikum..pagi ini aku menerima khabar gembira, saja aku buka laman web SPA untuk tgk2 kot ada keluar keputusan temuduga. Rupanya ada! Aku lulus temuduga dan mendapat tawaran kerja di S.U.K Alhamdulillah, akhirnya...rasa gembira ini aku kongsi bersama ahli keluarga yang lain. Ni baru lepas call mak n kak. Setelah apa yang aku lalui hingga kini, aku sekarang lebih menghargai apa yang aku perolehi walaupun kecil, Alhamdulillah, syukur padaNya Semoga ini menjadi titik permulaan kembali buatku."
                                                                                                    - Catatan diari 10 Feb 2009, 10:14a.m

Tiada ulasan: