Jumaat, 21 Jun 2013

Rutin Harianku Di Hospital

8 Jun 2013,

Semalam aku berkesempatan sekali lagi berbual dengan pakcik Nawawi. Berasal dari Temerloh Pahang. Banyak hari sudah terdetik untuk aku singgah melawat pakcik nawawi yang terpaksa berasingan dari penghuni-penghuni wad 1C yang lain. Pakcik Nawawi mengalami jangkitan pada tulang belakang yang menyebabkannya lumpuh. Hidup bujang tanpa isteri dan anak-anak di usia tua, baru kehilangan adik yang menjaganya selama ini, membuatkan aku tersentuh, memikir dan bersyukur berbanding kesukaran yang lebih dialami oleh Pakcik Nawawi. Kesempatan aku berbual dengan pakcik Nawawi membuatkan aku selesa, tenang dan senyum bersahaja di riak wajah pakcik Nawawi. kadangkala terdetik, bersyukur walau dalam kaedaan sebegini, banyak lagi anugerah yang dikurniakanNya pada diri ini.
Menjadi rutin harian aku disini dan sejak di K9 HKL, singgah melawat dan berbual dengan pesakit-pesakit. Mungkin inilah naluri aku dan kadangkala dengan hanya mendengar itu cukup membantu untuk meluahkan dan berkongsi yang terpendam..

Tiada ulasan: