Jumaat, 21 Jun 2013

Ultrasound

19 Jun 2013, 06:59 a.m

Semalam bukanlah perjalanan yang menggembirakan, Keputusan ultrasound menunjukkan saluran ke buah pinggang sebelah kanan aku membengkak. Doktor mengingatkan tentang risiko kerosakan buah pinggang sebelah kanan aku sekiranya kaedaan sebegini berterusan. Semalam lebih banyak aku berdiam diri, mungkin terkesan dan mungkin juga banyak memikir. Namun seperti yang pernah aku terima, aku memahami dengan kaedaan yang dilalui, segala yang bakal berdepan harus aku terima tenang dan redha. yang penting adalah masa yang berbaki.
Menjelang malam, kaedaan badan aku benar-benar tak stabil, air yang diminum sukar dibuang, perut semakin kembung dan ketat. Mungkin disebabkan ubat yang baru aku ambil pagi tadi, kesakitan pada bahagian pinggang ini sangat dirasai.
Malam ini kali pertama aku melakukan cic sejak bertahun - tahun. Sejak peristiwa di Hospital Alor Setar tahun 2002 yang membuatkan saluran pembuangan air kecil aku berdarah sewaktu pemasangan cic, ini telah menyebabkan lubang terpaksa ditebuk pada bahagian pusat perut aku bagi pembuangan air kecil.
Kali pertama melakukan cic seorang, sampai ke hujung wayar barulah dapat dikeluarkan. Seakan tak kena pada badan aku malam tadi, pagi ni walaupun telah bersiap badan seakan masih tak stabil. Masih belum dapat buang air seperti biasa sejak melakukan cic semalam. bo pun tak seperti kebiasaan.
Mudah-mudahan satgi akan bertambah pulih seperti biasa..

Tiada ulasan: